Zakładka „Wykluczenia tekstu” pozwala na wprowadzenie wykluczeń tekstów sprawdzanych w badaniu antyplagiatowym dla całej instytucji oraz dla poszczególnych jednostek technicznych w ramach jednej instytucji. Wyświetlana lista jednostek jest zgodna z zakresem uprawnień zalogowanego użytkownika.
Po wprowadzeniu tekstu wykluczenia należy nacisnąć podłużny zielony przycisk z symbolem plusa aby dodać wyjątek. Tekst automatycznie doda się na poziomie instytucji oraz wszystkich jednostek, do których osoba wprowadzająca wykluczenia ma uprawnienia w systemie. Każde dodane wykluczenie można usunąć poprzez kliknięcie czerwonej ikony kosza po prawej stronie wykluczenia.
Kliknięcie w nazwę jednostki rozwija belkę z wykluczeniami. Następnie, aby wprowadzić wykluczenie w kontekście danej jednostki należy aktywować suwak „Własne teksty pomijane w analizie wyników”. W polu tekstowym można wprowadzić tekst, który ma być pomijany w analizie wyników (np. standardowy tekst oświadczenia studenta z pracy dyplomowej czy strona tytułowa), a następnie potwierdzić dodanie wykluczenia poprzez naciśnięcie symbolu plusa na zielonym tle.
Pod przyciskiem dodania pracy pojawiać się będzie lista dodanych już wykluczeń wraz z opcją ich wykasowania. Dodane wykluczenie będzie pomijane przy każdym kolejnym badaniu antyplagiatowym prac związanych z daną jednostką, w ramach której zostało zdefiniowane.
Przejdź do zakładki: Ogólne Przejdź do zakładki: Parametry wyniku