Aktualności

Nowa wersja systemu 2.9.0 na środowisku produkcyjnym JSA

06.02.2023 r. na środowisko produkcyjne wdrożono aktualizację dokumentacji REST API obejmującą dostosowanie do nowego modułu Studenci POL-on 2.0 (14.09.2022r.) oraz umożliwienie akceptacji raportu z jednoczesnym wprowadzeniem wniosków promotora. Dodatkowo poprawiono wylogowanie za pośrednictwem MCL.

  1. Zmiana polega na dostosowaniu API JSA do sposobu identyfikacji studenta za pośrednictwem identyfikatora zewnętrznego (externalId). Element ten jest opcjonalny i służy do identyfikacji osoby. Studenci będą zatem walidowani po wartości identyfikatora studentUid lub externalId. W przypadku braku któregokolwiek z identyfikatorów dane studenta nie będą walidowane. Wartość dla pola externalID nadawana jest w systemie POL-on 2.0.
    Więcej informacji dotyczących przypisywania identyfikatorów zewnętrznych znajduje się na stronach pomocy POL-on 2.0:
    https://polon.nauka.gov.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/04/Import-danych-studentow-dokumentacja-techniczna-importu-masowego-z-uzyciem-REST-API-w-POL-on-2.0-25.04.2022.pdf
    Jednocześnie informujemy, że identyfikator externalId na chwilę obecną jest opcjonalny, jednak docelowo będzie obligatoryjnym identyfikatorem studenta zastępującym numer uuid. Zmiana ta ma służyć ujednoliceniu sposobu identyfikacji osób w systemach POLon i JSA.
    W związku z tym, że identyfikacja opiera się na nowych identyfikatorach, zmiana ta będzie widoczna również w interfejsie użytkownika. Dla wprowadzania danych studenta w metryce badania widoczne będą dane powiązane z zewnętrznym identyfikatorem externalId, a nie jak dotychczas uid studenta. Do momentu wprowadzenia tego numeru w POL-on 2.0 pole identyfikatora będzie puste.
    https://jsa-cp.opi.org.pl/baza-wiedzy/identyfikator-studenta/
  2. Dodano również sekcję conclusions, za pośrednictwem której podczas akceptacji raportu po API można wprowadzić wnioski dotyczące raportu z badania antyplagiatowego. Sekcja nie jest obowiązkowa.

Szczegółowe informacje znajdują się w dokumentacji API JSA https://jsa-cp.opi.org.pl/baza-wiedzy/api/

Nowa wersja systemu 2.9.1

24.01.2023r. wdrożono HotFix do wersji systemu 2.9.0, który poprawił etykietę identyfikatora studentów podpowiadanych na rozwijanej w metryce badania, oraz rozpoznawanie duplikatów wprowadzanych do metryki autorów i promotorów.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Nowa wersja systemu 2.9.0 zmiany w dokumentacji REST API

Wdrożono aktualizację dokumentacji REST API obejmującą dostosowanie do nowego modułu Studenci POL-on 2.0 (14.09.2022r.) oraz umożliwienie akceptacji raportu z jednoczesnym wprowadzeniem wniosków promotora. Dodatkowo poprawiono wylogowanie za pośrednictwem MCL.

  1. Zmiana polega na dostosowaniu API JSA do sposobu identyfikacji studenta za pośrednictwem identyfikatora zewnętrznego (externalId). Element ten jest opcjonalny i służy do identyfikacji osoby. Studenci będą zatem walidowani po wartości identyfikatora studentUid lub externalId. W przypadku braku któregokolwiek z identyfikatorów dane studenta nie będą walidowane. Wartość dla pola externalID nadawana jest w systemie POL-on 2.0.
    Więcej informacji dotyczących przypisywania identyfikatorów zewnętrznych znajduje się na stronach pomocy POL-on 2.0:
    https://polon.nauka.gov.pl/pomoc/wp-content/uploads/2022/04/Import-danych-studentow-dokumentacja-techniczna-importu-masowego-z-uzyciem-REST-API-w-POL-on-2.0-25.04.2022.pdf
    Jednocześnie informujemy, że identyfikator externalId na chwilę obecną jest opcjonalny, jednak docelowo będzie obligatoryjnym identyfikatorem studenta zastępującym numer uuid. Zmiana ta ma służyć ujednoliceniu sposobu identyfikacji osób w systemach POLon i JSA.
    W związku z tym, że identyfikacja opiera się na nowych identyfikatorach, zmiana ta będzie widoczna również w interfejsie użytkownika. Dla wprowadzania danych studenta w metryce badania widoczne będą dane powiązane z zewnętrznym identyfikatorem externalId, a nie jak dotychczas uid studenta. Do momentu wprowadzenia tego numeru w POL-on 2.0 pole identyfikatora będzie puste.
    https://jsa-cp.opi.org.pl/baza-wiedzy/identyfikator-studenta/
  2. Dodano również sekcję conclusions, za pośrednictwem której podczas akceptacji raportu po API można wprowadzić wnioski dotyczące raportu z badania antyplagiatowego. Sekcja nie jest obowiązkowa.

Szczegółowe informacje znajdują się w dokumentacji API JSA https://jsa-cp.opi.org.pl/baza-wiedzy/api/

Zmiany na środowisko testowe wdrożono w dniu 20.01.2023r.Zgodnie z przyjętą procedurą po okresie dwutygodniowej karencji zostaną one wdrożone na środowisko produkcyjne JSA.

Nowa wersja systemu 2.8.0

 17.01.2023 r. wprowadzono nową wersję systemu z następującymi zmianami:

  • Poprawiono tooltipy w widoku raportu,
  • dodano komunikat dla potwierdzenia masowych akcji na użytkownikach,
  • dodano komunikat dla niezapisanych wniosków w raporcie,
  • wykonano drobne poprawki dla osób korzystających z czytników ekranu,
  • dodano inne drobne poprawki dla obsługi tłumaczeń,
  • poprawiono  aktualności na stronie głównej JSA.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Nowa wersja systemu – 2.7.0

21.10.2022 r. wprowadzono nową wersję systemu, w której naprawiono błąd powodujący rozbieżność w czasie aktualizacji statusu raportu w interfejsie i w powiadomieniach email.

24.05.2022 w wersji 2.6.1 dokonano następujących zmian:

  • zmieniono źródło, z którego pobierane są uprawnienia POL-on;
  • dostosowano stopkę systemu;
  • zmieniono adres bazy wiedzy JSA.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Pomóż nam rozwijać Jednolity System Antyplagiatowy

Nieustannie pracujemy nad jakością Jednolitego Systemu Antyplagiatowego i jego przyjaznością dla użytkowników.
W tym celu umieściliśmy w JSA:

  • anonimową ankietę,
  • dostępną do końca czerwca
  • tylko dla zalogowanych użytkowników.

Po zalogowaniu zobaczą Państwo komunikat z prośbą o podzielenie się opinią na temat pracy w systemie.
Będziemy także chcieli poznać Państwa zdanie na temat pomysłów zmian w JSA.

Wyniki badania będą służyły do poprawy funkcjonowania systemu, dlatego są dla nas bardzo cenne i istotne.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety.

 

Nowa wersja systemu 2.6.0

10.05.2022 r. wprowadzono nową wersję systemu z następującymi zmianami:

  • Dodano ankietę badawczą dla użytkowników systemu;
  • Naprawiono błąd widoczności użytkowników dla administratorów POL-on;
  • Poprawiono kod tłumaczenia;
  • Zaktualizowano biblioteki;
  • Naprawiono błąd powodujący brak raportu ;
  • Zaktualizowano komponenty Azure Microsoft.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Komunikat MEiN w sprawie roli Jednolitego Systemu Antyplagiatowego i charakterze jego raportów

W związku z docierającymi do Ministerstwa Edukacji i Nauki sygnałami świadczącymi o nieprawidłowej interpretacji roli Jednolitego Systemu Antyplagiatowego (JSA) oraz raportów przez niego generowanych, MEiN przekazuje poniższą informację.

JSA jest wyłącznie narzędziem wspierającym uczelniany proces obrony prac dyplomowych, a wyniki zastosowania systemu nie mogą być odczytywane literalnie jako decyzja o dopuszczeniu lub niedopuszczeniu pracy do obrony. (więcej…)

Nowa wersja systemu 2.5.1

W dniu 17.05.2021 wprowadzono nową wersję systemu, która wprowadziła obsługę wyświetlania danych osoby w przypadku kiedy jest zarejestrowana w POL-on dwa razy.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Nowa wersja systemu 2.5.0

W dniu 12.05.2021 wprowadzono nową wersję systemu. Poniżej znajduje się lista zmian i napraw wykonanych w ramach tej wersji:

  1. Naprawiono brak powiększenia tekstu na wykresach w trybie „Duże powiększenie tekstów”
  2. Naprawa niedziałającego suwaka ponad liczbę 11 w module Analiza tekstu na raporcie
  3. Wprowadzono alternatywne rozwiązanie „analizy tekstu” dla screen readerów
  4. Zmiana działania klawisz Enter w JSAChatbot aby wysłał nową wiadomość.
  5. Naprawiono błąd przy dodawaniu pliku do badania
  6. Naprawiono błąd występujący podczas wysyłania pliku przez API
  7. Strona główna – poprawki dla czytnika ekranu cz II
  8. Zmiana kolejności imienia i nazwiska autora w wygenerowanym raporcie
  9. Naprawiono błąd występujący przy dodawaniu badania tłumaczonego
  10. Naprawiono błąd 500 podczas filtrowania statystyk

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Rozbudowa bazy referencyjnej oraz tłumaczenia – nowa wersja systemu

W dniu 18.03.2021 wdrożono na środowisko produkcyjne nową wersję systemu v2.4.0

Aktualizacja wprowadziła rozbudowaną bazę referencyjną typu Internet oraz nową bazę jaką jest Baza Postępowań awansowych.

Dodatkową funkcjonalnością jest możliwość badania przetłumaczonych tekstów na język polski.

Wdrożenie zmieniło także kontrakt integracyjny REST API. Link do aktualnej dokumentacji tutaj.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Nowe źródło referencyjne i opcja tłumaczenia

W dniu 03.03.2021 na środowisku DEMO wdrożono wersję systemu, która zawiera nowe źródła bazy referencyjnej „Internet” oraz opcję tłumaczenia maszynowego tekstu na język polski dla prac, które napisane zostały w obcym języku. Obydwie nowości w systemie mają za zadanie zwiększyć skuteczność przeciwdziałania naruszeniom praw autorskich. Zapraszamy do testowania wersji systemu,

Nowa wersja systemu v. 2.3.2

W dniu 26.02.2021r. zaktualizowano system do wersji v2.3.1

Aktualizacja wprowadziła poprawki i usprawnienia związane z obsługą strony przez czytniki ekranów.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Grafika: iStock by Getty Images

Chatbot JSA-wirtualny konsultant w wersji DEMO

Mamy przyjemność zaprezentować Państwu nową funkcjonalność pomocniczą dla systemu JSA – chatbot JSA w wersji demo! Rozwiązanie zostało wdrożone w dniu 16 grudnia 2020 roku na testową wersję systemu (jsa-demo.opi.org.pl).

Wirtualny konsultant jest dostępny zarówno dla użytkowników zalogowanych jak i niezalogowanych. Jako w pełni zintegrowany z Bazą Wiedzy JSA jest w stanie odpowiadać na pytania dotyczące systemu. Zachęcamy Państwa do zapoznania się z aplikacją i przeprowadzenia testów we własnym zakresie. Każdą wypowiedź oraz każdą rozmowę mogą Państwo ocenić pozytywnie lub negatywnie. Wszystkie wystawione rzetelnie uwagi posłużą botowi do dalszej nauki i doskonalenia swojej pracy. Wszelkie dodatkowe uwagi można także kierować do zespołu Helpdesk OPI-PIB.

Nowa wersja systemu v2.3.1

W dniu 29.10.2020r. zaktualizowano system do wersji v2.3.1 Aktualizacja obejmowała udostępnienie końcówki API w celu pobrania numerów uid jednostek podrzędnych, optymalizacja i ujednolicenie widoku listy badań i raportu, poprawienie działa na przeglądarce Chrome oraz Safari, poprawienie funkcjonowania filtrów i wyszukiwarki na liście badań, poprawienie wyświetlania komunikatów i tooltipów oraz inne drobne poprawki.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Aktualizacja dokumentów opisujących API REST

Szanowni Państwo,

w dniu dzisiejszym zaktualizowaliśmy dokumentację opisującą API REST. Zmiany dotyczą niektórych adresów url RADON, z których można pobrać identyfikatory POL-on. Niestety jedna z usług nie daje wymaganych identyfikatorów jednostek (subunits) – pracujemy nad udostępnieniem tych danych. Integracja REST z JSA obecnie jest możliwa jeśli posiadają Państwo zapisane identyfikatory i poprawnie wysyłają je w zapytaniach do JSA. W kolejnych aktualnościach powiadomimy Państwa kiedy nowa końcówka będzie uruchomiona. Przepraszamy za problemy.

Nowa wersja systemu v2.3.0

W dniu 30.07.2020r. zaktualizowano system do wersji v2.3.0 Aktualizacja wprowadziła uwidocznienie kierunków współprowadzonych przez kilka uczelni. Dzięki tej zmianie oprócz uczelni wiodącej także pozostałe uczelnie, które biorą udział w prowadzeniu kierunków, będą mogły zakładać w systemie badania.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Nowa wersja systemu v2.2.1

W dniu 06.07.2020r. zaktualizowano system do wersji v2.2.1

Aktualizacja wprowadziła:

  • rozszerzenie informacji o kierunku na liście w formularzu badania
  • poprawę filtrowania listy badań
  • wyeliminowano duplikaty studentów na liście w formularzu badania
  • wyeliminowano dodawanie nadmiarowych znaków zapytania w raporcie pdf
  • poprawiono błędne przekierowanie do wykrytych podobieństw
  • zablokowano dodawanie badania bez pliku w przypadku błędnych plików
  • drobne poprawki w treści komunikatów

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Grafika: iStock by Getty Images