Aktualności

Nowa wersja 2.17.0 JSA na środowisku produkcyjnym

30.07.2024 r . wdrożyliśmy nową wersję 2.17.0 JSA na środowisko produkcyjne. W nowej wersji:

  • na Państwa prośbę wprowadziliśmy numerowanie stron w widoku analizy tekstu. Rozwiązanie ma Państwu ułatwić sprawdzanie pracy i zwiększyć jej czytelność po analizie przez JSA;
  • w widoku analizy tekstu wprowadziliśmy:
    • oznaczenie miejsc, w których w tekście wykryto tabele
    • oznaczenie rozpoznanych przypisów i podpisów
    • wyróżnienie tytułów i nagłówków wykrytych w tekście
  • wykluczyliśmy z badania teksty, które znajdują się w rozpoznanych tabelach, wykresach i przypisach
  • w polu „kierunki” w metryce badania wprowadziliśmy nazwy uruchomień kierunków
  • dodaliśmy możliwość wyszukiwania uruchomień kierunków po numerze
  • obsłużyliśmy kierunki współprowadzone przez kilaka instytucji
  • zoptymalizowaliśmy procesu generowania raportu pdf
  • na raporcie wydzieliliśmy sekcję „Analiza SI” jako niezależną od wyniku PRP
  • zoptymalizowaliśmy funkcję zmiany hasła do konta użytkownika
  • dodaliśmy możliwość zmiany tytułu w profilu dla administratora
  • dodaliśmy alert dla przypadku uszkodzonego pliku
  • zaktualizowaliśmy bazę ORPD.

Wprowadzone zmiany pojawiły się na środowisku produkcyjnym po dwóch tygodniach od wdrożenia ich na wersji demo systemu JSA.

Nowa wersja 2.16.0 na środowisku produkcyjnym JSA

11.04.2024 r. wraz z wersją 2.16.0 systemu JSA wdrożyliśmy funkcjonalność archiwizacji badań.
Dotyczy to wszystkich badań, wrzuconych do JSA przez wszystkich użytkowników.

Po upływie roku od daty przejścia badania do  statusu Wykonane trafia ono do tzw. archiwum.
Oznacza to, że znika z widocznej listy badań. Aby zobaczyć badania archiwalne, czyli wykonane przed rokiem i wcześniej, rozwiń filtry wyszukiwania [1] i w polu Pokaż badania archiwalne [2] wybierz TAK.

Następnie kliknij FILTRUJ.

Po włączeniu filtra pokazującego badania archiwalne, zobaczysz zmianę licznika pokazywanych badań na dole listy badań [3]

Wdrożona funkcjonalność zwiększa czytelność listy badań, pokazując domyślnie badania najnowsze.

Analiza użycia Sztucznej Inteligencji (SI) wraz z wersją 2.15.0 systemu jest dostępna w JSA w wersji produkcyjnej

Analiza użycia Sztucznej Inteligencji (SI) wraz z wersją 2.15.0 systemu jest już dostępna w JSA w wersji produkcyjnej!

W lutym w Państwa ręce oddaliśmy nową funkcjonalność mającą na celu zidentyfikowanie fragmentów, które prawdopodobnie zostały wygenerowane przez narzędzia korzystające ze sztucznej inteligencji. Przypominamy, że korzystanie z analizy użycia SI jest nieobowiązkowe i obejmuje tylko takie badania, dla których przy zakładaniu metryki zdefiniowano odpowiednią opcję.

Więcej informacji na temat funkcjonalności tutaj.

List Sekretarza Stanu MEiN do rektorów uczelni i kierowników podmiotów doktoryzujących w sprawie weryfikacji rozpraw doktorskich w JSA

Szanowni Państwo,

na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki został opublikowany list Sekretarza Stanu w MEiN  – Wojciecha Murdzka.

List skierowany jest do rektorów uczelni i kierowników podmiotów doktoryzujących i dotyczy weryfikacji rozpraw doktorskich w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym.

Prosimy o niezwłoczne zapoznanie się z jego treścią:

List Sekretarza Stanu MEiN do rektorów uczelni i kierowników podmiotów doktoryzujących w sprawie weryfikacji rozpraw doktorskich w JSA

 

Analiza użycia Sztucznej Inteligencji (SI) dostępna na DEMO

Analiza użycia Sztucznej Inteligencji (SI) wraz z wersją 2.15.0 systemu jest już dostępna w JSA-demo!

Wraz z dynamicznym rozwojem SI autorzy różnych prac coraz chętniej sięgają po narzędzia służące do generowania tekstu.  Narzędzia oparte o sztuczną inteligencję są w stanie stworzyć naturalnie brzmiący tekst. Tak ważnym więc staje się możliwość odróżnienia tekstu napisanego przez człowieka od prawdopodobnie wygenerowanego automatycznie.

W Państwa ręce oddajemy zatem nową funkcjonalność mającą na celu zidentyfikowanie fragmentów, które prawdopodobnie zostały wygenerowane przez narzędzia korzystające ze sztucznej inteligencji.

Informujemy jednocześnie, że korzystanie z analizy użycia SI jest nieobowiązkowe i obejmuje tylko takie badania, dla których przy zakładaniu metryki zdefiniowano odpowiednią opcję.

Nowa funkcjonalność, w związku ze zmianami w zakresie REST API pozostanie na środowisku testowym przez co najmniej 2 tygodnie.

Więcej informacji na temat funkcjonalności tutaj.

Nowa wersja 2.15.0 systemu na środowisku testowym JSA

W dniu 06.12.2023 wdrożono na środowisko testowe aktualizację systemu do wersji 2.15.0.

Nowa wersja systemu obejmuje:

1) nową funkcjonalność tj. analizę użycia sztucznej inteligencji (SI). JSA pozwala na sprawdzenie pracy pod kątem wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie tworzenia pracy pisemnej. Popularność narzędzi do automatycznego generowania tekstu nieustannie rośnie, ze względu na łatwość w obsłudze i możliwości, które oferują. Korzystanie z pomocy maszyn przy pisaniu tekstów, w szczególności jako pomoc przy poprawie jakości i poprawności treści zwiększa zapotrzebowanie na takie programy.  Poza poprawą produktywności mogą również zdarzać się próby generowania całości lub znacznych części tekstu. Zapraszamy do zapoznania się z opisem narzędzia oddanego w Państwa ręce tutaj

2) częściowe zachowanie oryginalnego formatowania pliku w postaci odzwierciedlenia numeracji stron z załączonych plików. Na chwilę obecną w ramach narzędzia Analiza użycia SI udostępniamy Państwu również widok raportu z prezentacją numeracji stron. Numeracja koresponduje z numeracją stron załączonych plików, a nie numeracji wprowadzonej do pliku ręcznie. Jest to nasza propozycja prezentacji częściowego formatowania, która wkrótce będzie dostępna w całości raportu z badania. Numeracja nie jest dostępna dla plików .txt oraz badań z zaznaczoną opcją badania tekstu maszynowo tłumaczonego.

W związku z tym, że wdrożenie obejmuje zmiany dla komunikacji REST API, zgodnie z przyjętą procedurą po okresie dwutygodniowej karencji nowa wersja systemu zostanie wdrożona na środowisko produkcyjne JSA. Dokumentację REST API można znaleźć https://jsa-cp.opi.org.pl/baza-wiedzy/api/.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Logowanie dwuetapowe w JSA

Logowanie dwuetapowe (tzw. 2FA) jest już dostępne w JSA!

Dwuetapowe logowanie polega na:

etap 1) niezmienne zalogowanie za pomocą pary login-hasło (lub e-mail-hasło)

etap 2) wprowadzeniu jednorazowego kodu, generowanego przez podłączone przez użytkownika urządzenie – nowy, drugi etap. 

Dotychczas logowanie dwuetapowe było możliwe dla Administratorów korzystających z logowania MCL (tutaj). Nowa, oddana dla Państwa funkcjonalność w JSA skierowana jest dla pozostałych użytkowników.

Informujemy jednocześnie, że korzystanie z dwuetapowego logowania jest nieobowiązkowe. W JSA mogą Państwo skorzystać z dwóch różnych sposobów uwierzytelniania: za pomocą aplikacji mobilnej bądź deskopowej lub dodatkowego adresu e-mail.

Więcej informacji na temat funkcjonalności tutaj.

Nowa wersja systemu 2.13.0 na środowisku produkcyjnym JSA

W dniu 12.10.2023r. wdrożono na środowisko produkcyjne aktualizację systemu do wersji 2.13.0.

Nowa wersja systemu obejmuje:

1) udostępnienie użytkownikom możliwości uruchomienia logowania dwuetapowego (2FA). JSA pozwala użytkownikom na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa konta poprzez włączenie z poziomu swojego profilu uwierzytelniania podczas logowania do systemu. Logowanie dwuetapowe polega na podłączeniu urządzenia umożliwiającego dodatkowego potwierdzenia tożsamości na dwa sposoby: dodanie aplikacji mobilnej (lub deskopowej) lub podpięcie dodatkowanego adresu e-mail.

Szerszy opis nowej funkcjonalności oraz logowania 2FA tutajtutaj

2) integrację z listą osób ubiegających się o stopień doktora w POL-on 2.0. Pobierana jest lista takich rekordów, które w systemie POLon mają status poprawnych danych. Lista w metryce badania podpięta jest pod Instytucję, zaś osobę ubiegającą się o stopień doktora można znaleźć zarówno na liście instytucji prowadzącej jak i współprowadzącej szkołę doktorską oraz instytucji prowadzącej postępowanie awansowe. Na liście znajdziecie Państwo osoby bez daty skreślenia, daty zakończenia kształcenia (w przypadku uczestników szkół doktorskich) lub daty nadania stopnia, daty odmowy czy umorzenia postępowania (w przypadku pozostałych osób ubiegających się o stopień doktora).

Opis można znaleźć również tutaj

Zmiana ta obejmuje również możliwość wprowadzenia danych doktoranta po REST API. Identyfikator doktoranta należy wprowadzić dla wartości „studentUid”.

3) wprowadzenie do metryki badania nowego typu pracy. Obecny zakres typów prac został poszerzony o typ „inne”, w ramach którego można weryfikować pod kątem plagiatu inne prace studentów np. zaliczeniowe, semestralne, roczne itp. Nowy typ będzie również odzwierciedlony w module Statystyki.

Zmiana ta obejmuje również nowy typ pracy w przypadku komunikacji REST API.

4) zmianę limitu wielkości plików załączonych do badania. Obecny limit wielkości nałożony na pojedynczy plik został zniesiony przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego limitu dla wszystkich plików. Oznacza to tyle, że do badania można załączyć plik o wielkości maksymalnie 60 MB, przy zachowaniu zasady, że suma wielkości wszystkich plików również musi się mieścić w tym limicie.

W związku z tym, że wdrożenie obejmuje zmiany dla komunikacji REST API, zgodnie z przyjętą procedurą po okresie dwutygodniowej karencji nowa wersja systemu zostanie wdrożona na środowisko produkcyjne JSA. Dokumentację REST API można znaleźć tutaj.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Zapraszamy do udziału w badaniu JSA

Nieustannie pracujemy nad jakością Jednolitego Systemu Antyplagiatowego i jego przyjazną wersją dla użytkowników.

W związku z tym, serdecznie zapraszamy użytkowników z rolą Promotor do wzięcia udziału w najbliższym badaniu użyteczności JSA i przetestowaniu nowych funkcjonalności. Badania odbędą się w terminie 09-20 października 2023 roku.

W celu zgłoszenia się na badania należy wypełnić ankietę dostępności widoczną po zalogowaniu się do systemu JSA. Mogą Państwo także wypełnić formularz przechodząc bezpośrednio w ten link.

Będziemy chcieli poznać Państwa zdanie na temat pomysłów zmian w JSA.

Wyniki badania posłużą nam aby poprawić funkcjonowanie systemu, dlatego zależy nam na Państwa cennej opinii.

Zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszeniowego.

Nowa wersja systemu 2.13.0 na środowisku testowym JSA

W dniu 14.09.2023r. wdrożono na środowisko testowe aktualizację systemu do wersji 2.13.0.

Nowa wersja systemu obejmuje:

1) udostępnienie użytkownikom możliwości uruchomienia logowania dwuetapowego (2FA). JSA pozwala użytkownikom na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa konta poprzez włączenie z poziomu swojego profilu uwierzytelniania podczas logowania do systemu. Logowanie dwuetapowe polega na podłączeniu urządzenia umożliwiającego dodatkowego potwierdzenia tożsamości na dwa sposoby: dodanie aplikacji mobilnej (lub deskopowej) lub podpięcie dodatkowanego adresu e-mail.

Szerszy opis nowej funkcjonalności oraz logowania 2FA tutajtutaj

2) integrację z listą osób ubiegających się o stopień doktora w POL-on 2.0. Pobierana jest lista takich rekordów, które w systemie POLon mają status poprawnych danych. Lista w metryce badania podpięta jest pod Instytucję, zaś osobę ubiegającą się o stopień doktora można znaleźć zarówno na liście instytucji prowadzącej jak i współprowadzącej szkołę doktorską oraz instytucji prowadzącej postępowanie awansowe. Na liście znajdziecie Państwo osoby bez daty skreślenia, daty zakończenia kształcenia (w przypadku uczestników szkół doktorskich) lub daty nadania stopnia, daty odmowy czy umorzenia postępowania (w przypadku pozostałych osób ubiegających się o stopień doktora).

Opis można znaleźć również tutaj

Zmiana ta obejmuje również możliwość wprowadzenia danych doktoranta po REST API. Identyfikator doktoranta należy wprowadzić dla wartości „studentUid”.

3) wprowadzenie do metryki badania nowego typu pracy. Obecny zakres typów prac został poszerzony o typ „inne”, w ramach którego można weryfikować pod kątem plagiatu inne prace studentów np. zaliczeniowe, semestralne, roczne itp. Nowy typ będzie również odzwierciedlony w module Statystyki.

Zmiana ta obejmuje również nowy typ pracy w przypadku komunikacji REST API.

4) zmianę limitu wielkości plików załączonych do badania. Obecny limit wielkości nałożony na pojedynczy plik został zniesiony przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego limitu dla wszystkich plików. Oznacza to tyle, że do badania można załączyć plik o wielkości maksymalnie 60 MB, przy zachowaniu zasady, że suma wielkości wszystkich plików również musi się mieścić w tym limicie.

W związku z tym, że wdrożenie obejmuje zmiany dla komunikacji REST API, zgodnie z przyjętą procedurą po okresie dwutygodniowej karencji nowa wersja systemu zostanie wdrożona na środowisko produkcyjne JSA. Dokumentację REST API można znaleźć tutaj.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Nowa wersja systemu 2.12.0 na środowisku produkcyjnym JSA

W dniu 02.08.2023 roku wdrożono na środowisko produkcyjne aktualizację do wersji 2.12.0, która obejmuje:

  • aktualizację danych pracowników uczelni w kontekście per Instytucja;
  • zmianę tła strony głównej JSA;
  • nową funkcjonalność podpowiedzi powodu wykluczenia fragmentu spod wyniku PRP;
  • drobne optymalizacje w widoku Analizy tekstu;
  • inne drobne zmiany wizualnych i uspójnień komponentów;

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R)

Nowa wersja systemu 2.12.0 na środowisku testowym JSA

W dniu 26.07.2023 roku wdrożono na środowisko testowe aktualizację do wersji 2.12.0, która obejmuje:

  • zmianę tła strony głównej JSA;
  • nową funkcjonalność podpowiedzi powodu wykluczenia fragmentu spod wyniku PRP;
  • drobne optymalizacje w widoku Analizy tekstu;
  • inne drobne zmiany wizualnych i uspójnień komponentów;

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R)

Prace serwisowe w dniach od 20. do 21 czerwca 2023 r.

Szanowni Państwo,
w związku z pracami serwisowymi zaplanowanymi w dniach 20-21.06.2023r. przez dostawcę infrastruktury nastąpi przerwa techniczna w dostępności niektórych usług w systemie JSA.

Przerwa dotyczyć będzie logowania za pośrednictwem MCL oraz aktualizacji danych pobieranych z POL-on 2.0. Pozostałe funkcjonalności JSA będą niezmiennie dostępne i praca w systemie w pozostałym zakresie nie powinna ulec zmianie.

Prace serwisowe zaplanowane są na:

  • 20 czerwca w godzinach 14:00-22:00,
  • 21 czerwca w godzinach 16:00-19:00.

Za utrudnienia przepraszamy.

Nowa wersja systemu 2.11.0 na środowisku produkcyjnym JSA

W dniu 01.06.2023 r.  po dwutygodniowej karencji w wersji demo JSA na środowisko produkcyjne wdrożono aktualizację do wersji 2.11.0, która obejmuje:

  • optymalizacje listy badań,
  • optymalizacje listy użytkowników,
  • obsłużenie aktualizacji struktury instytucji w JSA w przypadku usunięcia jednostki podrzędnej w POL-on,
  • poprawienie wartości statusu badania zarejestrowanego dla akcji check i dostosowanie jej do aktualnej dokumentacji API,
  • poprawienie filtrowania listy użytkowników,
  • poprawienie wyświetlania w profilu informacji o tym, kto utworzył użytkownika oraz informacji o dacie utworzenia,
  • poprawienie wyświetlania modułu Statystyki,
  • drobne poprawki wizualne w aplikacji.

Zmiany obejmują poprawkę dla komunikacji REST API, natomiast aktualna dokumentacja REST API nie uległa zmianie.

Nowa wersja systemu 2.11.0 na środowisku testowym JSA

W dniu 17.05.2023 r.  na środowisku testowym wdrożono aktualizację do wersji 2.11.0, która obejmuje:

  • optymalizacje listy badań,
  • optymalizacje listy użytkowników,
  • obsłużenie aktualizacji struktury instytucji w JSA w przypadku usunięcia jednostki podrzędnej w POL-on,
  • poprawienie wartości statusu badania zarejestrowanego dla akcji check i dostosowanie jej do aktualnej dokumentacji API,
  • poprawienie filtrowania listy użytkowników,
  • poprawienie wyświetlania w profilu informacji o tym, kto utworzył użytkownika oraz informacji o dacie utworzenia,
  • poprawienie wyświetlania modułu Statystyki,
  • drobne poprawki wizualne w aplikacji.

W związku z tym, że zmiany obejmują poprawkę dla komunikacji REST API, nowa wersja systemu zostanie wdrożona na środowisko produkcyjne JSA zgodnie z przyjętą procedurą, po okresie dwutygodniowej karencji. Jednocześnie informujemy, że aktualna dokumentacja REST API nie uległa zmianie.

Nowa wersja systemu 2.10.0 na środowisku produkcyjnym JSA

W dniu 06.04.2023 na środowisko produkcyjne JSA wdrożona została aktualizacja do wersji 2.10.0. Zmiany obejmują również dokumentację REST API i zostały zaimplementowane zgodnie z przyjętą procedurą po okresie dwutygodniowej karencji na środowisku testowym JSA DEMO.

Aktualizacja obejmuje następujące zmiany:

  • Nowa funkcjonalność „Ustawienia badania”:
    1. funkcjonalność pozwoli Administratorom JSA na zdefiniowanie dodatkowych, spersonalizowanych grup ustawień badania (tj. parametrów wyniku i wykluczeń tekstu), które będą niezależne od struktury administracyjnej podmiotu.
    2. Promotorzy oraz pracownicy Biura podczas zakładania badania będą mieli możliwość wyboru  ustawień badania innych niż domyślne dla jednostki autora.

Rozwiązanie to zapewni m.in. obsługę rozpraw doktorskich wymagających zastosowania ustawień zależnych od dyscypliny.
Więcej informacji na stronach pomocy JSA:

  • Dodanie alternatywnej metody pobierania raportu za pośrednictwem REST API w sposób asynchroniczny.

W odpowiedzi na potrzeby użytkowników oddajemy Państwu dodatkową metodę pobierania raportu po API, której zadaniem jest usprawnienie pobierania takich raportów, których generowanie przekracza wyznaczony limit czasowy. Dotychczasowe żądanie raportu metodą „check” pozostaje bez zmian.
Więcej informacji znajdą Państwo w dokumentacji na stronach pomocy JSA

Ponadto nowa wersja systemu wprowadza aktualizację w zakresie danych pracowników pobieranych z POL-on, opcję wyświetlenia hasła na formularzu logowania, poprawienie przekierowania z wiadomości email do raportu z wykonanego badania, optymalizacje na liście Użytkowników, drobne poprawki w zakresie WCAG dla czytnika ekranów, inne drobne poprawki interfejsu użytkownika.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R)

Nowa wersja systemu 2.10.0 na środowisku testowym JSA

W dniu 22.03.2023 na środowisko testowe (JSA DEMO) wdrożona została aktualizacja do wersji 2.10.0. W związku ze zmianami obejmującymi dokumentację REST API i zgodnie z przyjętą procedurą po okresie dwutygodniowej karencji nowa wersja systemu zostanie wdrożona na środowisko produkcyjne JSA.

Aktualizacja obejmuje następujące zmiany:

  • Nowa funkcjonalność „Ustawienia badania”:
    1. funkcjonalność pozwoli Administratorom JSA na zdefiniowanie dodatkowych, spersonalizowanych grup ustawień badania (tj. parametrów wyniku i wykluczeń tekstu), które będą niezależne od struktury administracyjnej podmiotu.
    2. Promotorzy oraz pracownicy Biura podczas zakładania badania będą mieli możliwość wyboru  ustawień badania innych niż domyślne dla jednostki autora.

Rozwiązanie to zapewni m.in. obsługę rozpraw doktorskich wymagających zastosowania ustawień zależnych od dyscypliny.
Więcej informacji na stronach pomocy JSA:

  • Dodanie alternatywnej metody pobierania raportu za pośrednictwem REST API w sposób asynchroniczny.

W odpowiedzi na potrzeby użytkowników oddajemy Państwu dodatkową metodę pobierania raportu po API, której zadaniem jest usprawnienie pobierania takich raportów, których generowanie przekracza wyznaczony limit czasowy. Dotychczasowe żądanie raportu metodą „check” pozostaje bez zmian.
Więcej informacji znajdą Państwo w dokumentacji na stronach pomocy JSA

Ponadto nowa wersja systemu wprowadza aktualizację w zakresie danych pracowników pobieranych z POL-on, opcję wyświetlenia hasła na formularzu logowania, poprawienie przekierowania z wiadomości email do raportu z wykonanego badania, optymalizacje na liście Użytkowników, drobne poprawki w zakresie WCAG dla czytnika ekranów, inne drobne poprawki interfejsu użytkownika.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).